close

歌詞來源:https://genius.com/A-great-big-world-this-is-magic-lyrics

在Youtube上聽 :  https://www.youtube.com/watch?v=c2w4ghqOqnc

 

[Verse 1]
So many colours that I swear I've never seen before
The same old music but with you it strikes a different chord
Hey boy, I feel like myself when I'm around you
So real, there's nobody else now that I found you
Guess I'm a sucker for a certain kind of city love
Millions of people, only one that I'm thinking of
Hey boy, I don't know what it is about you
I swear, the winter was colder here without you

我發誓從未見過如眼前的繽紛色彩

雖然是舊調重彈,但與你卻能譜出不一樣的和弦

嘿~男孩,當我在你身邊時,我感覺更像我自己

如此真實,沒有別人能讓我有這種感受,而現在我遇見了你

我猜我是在追尋某種城市愛情吧

幾百萬人裡面,只有一個人能讓我朝思暮想

嘿~男孩,我對你一無所知啊

但我發誓,這裡的冬天在你出現之前更寒冷

[Chorus]
This is magic
This is magic
This is magic
This is magic

這是一種魔法吧 (這真的太奇妙了) 

 

[Verse 2]
You make me feel like I'm a kid inside a candy store
A sugar rush straight to my heart, a taste I can't ignore, yeah, oh
Hey boy, I've never been much of a dreamer

That smile is turning me into a believer
你讓我覺得自己像一個在糖果店的孩子

一種甜蜜直衝我心裡,那是我無法忽略的滋味,是的,噢

嘿~男孩,我從來就不愛做夢幻想

但那抹微笑卻讓我成為(愛的)信徒


[Chorus]
This is magic
This is magic
This is magic
This is magic

這是一種魔法啊 (這真的太奇妙了) 

[Bridge]
Baby, I don't wanna lose this feeling
Baby, you're knocking me off my feet
This music's crazy
Your body's all I need and I want more (Ooh)
Baby, so come and dance on over
Baby, and rock with me to the beat
This music's crazy
Just a little closer, I'm all yours, oh

寶貝,我不想錯過這種感受

寶貝,你讓我為你神魂顛倒 (注: knock off someone's feet = Overwhelm someone emotionally  make a very favorable impression on someone.)

周遭的音樂也開始瘋狂

你的身體是我渴望的所有,而且我想要更多

寶貝,所以來吧~跟著我一起跳舞

寶貝,跟著我的節奏一起搖滾吧

音樂也為我們瘋狂

再多靠近我一點,我就都屬於你了,噢

[Chorus]
(This is magic) This is magic
(This is magic) Ooh it's all magic, yeah
(This is magic) You and me, you and me, baby
(This is magic) Magic, oh

這是魔法啊

噢~全部都是魔法啊 是的!

你和我,你和我,寶貝

是魔法啊~噢


[Outro]
(This is magic)
Hey boy, I feel like myself when I'm around you
(This is magic)
Hey boy, there's nobody else now that I've found you

(This is magic) Oh yeah yeah yeah
This is magic, this is magic
This is magic, this is magic
This is magic, this is magic
This is magic, this is magic

嘿 男孩,當我在你身邊時,我感覺更像我自己

嘿 男孩,沒有別人能讓我有這種感受,而現在我已經找到了你

這是魔法 噢,是的,沒錯,沒錯!

這是魔法啊,這就是魔法

這是魔法啊,這就是魔法

---------------------------------------------------------------------

 

這首歌是A great big world今年6月發表的新歌

一首我覺得蠻露骨的告白歌曲,有一見鍾情的意味

而且....可以說是對同性(男男)的告白啊!

不錯不錯,非常大躍進

但也不得不說,一見鍾情之後,接下來要維持下去

要靠雙方一起努力啊~同性情侶們加油!!

起頭難,維持下去更是不容易...

也還好台灣通過同性婚姻合法了,希望所有相愛的人都能走到互許終身的那一天,再一起譜出人生的美妙和弦

一切都是魔法啊~~敬這一首"This is magic"

arrow
arrow

    娃底家~ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()